برای مشاهده پیج جعبه ماسک آماده روی عکس ها کلیک کنید.

جعبه ماسک :

باتوجه به شیوع ویروس کرونا مجموعه ثارالله در صدد این است که بتواند در تولید جعبه آماده ماسک کمک شایانی به تولید کننده های ماسک و مردم انجام دهد ، کار در چاپخانه بسیار تمیز و استریل شده انجام میگیرد و از مقوای ایندربرد برای تولید جعبه آماده ماسک انجام میگیرد. که مقوای بهداشتی بوده و برای تولید ماسک مناسب است.جعبه  آماده ماسک ها معمولا در بسته های 50 عددی و در ابعاد 21 در 10 و ارتفاع 11.5 بوده که نسبت به نوع ماسک ؛ سایز جعبه آماده ماسک متغییر است. معمولا جعبه  آماده ماسک ها ته قفل بوده تا فقط از یه سمت باز شوند و دست و اشیاع آلوده به راحتی وارد جعبه  آماده ماسک نشود. جعبه آماده ماسک ها را میتوان با روکش سلفون ارائه داد برای اینکه بتوان خود جعبه را با مایع ضد عفونی تمیز کرد. که همین امر باعث میشود مقاومت  جعبه ماسک افزایش یابد.ماسکها عموما در دو نوع یکبار مصرف و سه لایه و یا پارچه ای در بازار موجود می باشند ، که معمولا جعبه آماده ماسک در مدل های 50 عدد عرضه میشود ، چاپ ثارالله این امکان را دارد که شما هزینه قالب ندهید چون قالب ها را ما موجود داریم.جعبه ماسک معمولا با مقوای ایندربرد انجام می شود که از لحاظ وزارت بهداشت برای جعبه ماسک مناسب می باشد ، چاپ جعبه ماسک و یا تولید جعبه ماسک گاهی برای شما این شرایط را به وجود می آورد که شما در تعداد پایین سفارش دهید ، حتی در این صورت هم می توانید به ما اطمینان کنید .
قابل ذکر است که چاپ جعبه ماسک فوری در چاپ ثارالله صورت گرفته و در کمترین زمان ممکن جعبه ماسک تقدیم شما می گردد.

ابعاد جعبه ماسک :

ابعاد جعبه آماده ماسک موجود در چاپ ثارالله در دو سایز 19/5*9/5*8/5 و سایز 21*21*11/5*10 می باشند که به دو صورت آماده و سفارشی تولید می شوند ، این جعبه آماده ماسک ها به انتخاب شما از لحاظ سایز و طرح قابل تغییر می باشند و در هر سایزی که شما مایل باشید قابل تولید می باشند ولی حسن این دو سایز به این است که شما دیگر هزینه قالب پرداخت نمی کنید چون ما قالب این دو سایز جعبه ماسک را داریم.

 

طرح جعبه ماسک :

طرحهای متنوعی از جعبه آماده ماسک در بازار مشاهده می شود ، ولی طرحها بیشتر از رنگ های آبی و سبز استفاده می شود ، کلا در کار تجهیزات پزشکی از رنگ های سبز و آبی به خاطر کار پزشکی استفاده می شود ، امروزه بخاطر همه گیری ویروس کرونا لزوم استفاده از یک بسته بندی عالی برای ماسک ها بیشتر از همیشه به چشم میخورد ، ما برآنیم که از پس این وظیفه مهم که همواره بسته بندی محصولات بوده برآییم و جعبه ماسک را با مقوای ایندربرد بهداشتی به دست عموم با کمترین قیمت برسانیم و انشالا با کمک هم از این روزهای سخت عبور کنیم ، طرح جعبه ماسک معمولا در نرم افزار کرل دراو انجام می شود این نرم افزار از خطوط وکتور برای طراحی استفاده کرده و بسیار دقیق می باشد ، چاپ جعبه ماسک فوری نیز در چاپ ثارالله با دستگاههای افست تمام اتوماتیک انجام می شود ، و بعد به دستگاله لتر پرس یا تغ زن بسته شده و عملیات ساخت جعبه ماسک انجام می شود.

 

مقوای مصرفی در جعبه ماسک :

مقوای مصرف شده در جعبه ماسک معمولا ایندربرد می باشد به این دلیل که این مقوا از لحاظ ضخامت خشک تر بوده و دوام بیشتری دارد ، دومین و شاید مهمترین دلیلی که میتواند داشته باشد این است که این مقوا از لحاظ بهداشتی مشگلی ندارد و مواد تشکیل دهنده ی آن را سلولز تشکیل می دهند ، این بهترین دلیل استفاده از مقوای ایندربرد در چاپ جعبه ماسک می باشد.

البته گرم مقوای ایندربرد هم در بسته بندی ماسک بسیار موثر است ، مقوای 250 گرم حداقل مورد استفاده در جعبه ماسک و مقوای 300 گرم حداکثر آن است ، گاهی دیده می شود که برخی از همکاران از مقوای پشت طوسی جهت چاپ جعبه ماسک استفاده می کنند که این کار از لحاظ پزشکی و بهداشتی بسیار خطرناک است البته در صورتی که ماسک هایی که داخل آن قرار میگیرند داخل پلاستیک و استریل باشند مشگلی پیش نمیاید.

ابعاد یک ماسک استاندارد :

ابعاد ماسک های یکبار مصرف پزشکی به صورت معمول در عرض  9 الی 10 و طول 16 الی 18 می‌باشد.ابعاد ماسک های متعدد هستند.برای بزرگسالان 9 الی 17.5 . برای کودکان 8 در 12 می‌باشد. با توجه به ابعاد میانگین و تقریبی ماسک های مجموعه ثارالله توانسته دو مدل جعبه ماسک آماده طراحی کند که هر سایز استانداردی داخل جعبه ماسک آماده جا بگیرد. و میتوان جعبه ها را در تعداد پایین مثلا 450 عدد نیز سفارش داد. طرح های آماده در ابتدای صفحه موجود می‌باشند. جعبه ماسک کوچک ما برای این ماسک های استاندارد مناسب می باشد ، اما اگر ماسک شما دوختی و یا بایکو باشد و سایز بزرگی داشته باشد باید جعبه ماسک بزرگ را انتخاب کنید چون فضای بیشتری دارد و شما راحتتر خواهید بود.

تفاوت جعبه ماسک با لوگو و مارک اختصاصی و جعبه ماسک آماده در چیست ؟

تفاوت عمده و اصلی این کار در زمان تحویل می‌باشد، وقتی مشتری جعبه ماسک آماده سفارش میدیهد بعد از واریزی جعبه برای او ارسال میگردد. اما در مواقعی که جعبه ماسک را به صورت اختصاصی بخواد، ابتدا طراحی برای برند مشتری صورت میگیرد و کار در مرحله تولید قرار میگیرد،زمان از بعد از تایید طرح توسط مشتری آغاز میشود، که بسته به نوع کار و مراحل انجام شده زمان از 7  الی 10 روز متغییر است.

علت چاپ جعبه به صورت اختصاصی در چیست ؟

علت ان این است که برند شما تبلیغ میشود حتی وقتی هیچ کس تبلیغ آن را انجام نمیدهد، بدین صورت فرض کنید که جعبه ماسک شما روی میز برای پرسنل یک بیمارستان قرار دارد، افرادی که از منار آن میز رد میشوند فقط جعبه ماسک را میبینند و برای تهیه ماک باید به دنبال راه ارتباطی مثل شماره تماس ، آدرس و یا … میگردند. اینگونه تبلیغ شما در حال انجام است بدون اینکه حتی کسی اسمی از شما ببرد. علت بعدی تفاوت کیفیت شما با بقیه همکارها می‌باشد، مثال(جعبه ماسک شما شامل 50 عدد ماسک که بینی گیر و گش پهن و اندازه 19/5 سانتیمتر دارد، این کار داخل جعبه ماسک شماست، و اگر کاری بدین شکل نباشد کار شما به حساب نمی آید و میتوان کیفیت کار شما رو نسبت به دیگر همکار ها مشاهده کرد.

مقوای استفاده شده در ساخت جعبه ماسک چیست ؟

مقوای استفاده شده در چاپ جعبه ماسک آماده مقوای ایندربرد می‌باشد، که بهداشتی بوده و نسبت به نوع محصولی که داخل آن قرار میگیرد با ضخامت های مختلف قابل ارائه می‌باشد. در اینجا مثال برای جعبه ماسک است که ما میتوانیم از مقوای 300 گرم ، 250 گرم  استفاده کنیم، این گرماژ مقوا برای کار جعبه ماسک بسیار مناسب هستند. و مورد بعدی که باید به آن اشاره کرد روکشی هست که روی جعبه قرار میگیرد که یک لایه سلفون به صورت براق یا مات است، که همین لایه باعث میشود مقوا به راحتی پاره نشود، در برخورد با رطوبت سریع خیس نوشد و از بین نرود مقاومت بیشتری در مقایسه با جعبه ماسک بدون سلفون دارد.

جعبه ماسک با برندهای متفاوت

فرآیند تولید جعبه ماسک :

مرحله اول در تولید جعبه ماسک ابتدا خرید و انتخاب مقوای مناسب چاپ جعبه ماسک است که پرت کمتری داشته باشیم، پس از انتخاب و خرید مقوای مناسب باید مرحله طراحی و تهیه زینک را در الویت قرار دهیم ، معمولا برای طراحی جعبه ماسک از رنگ های ملایم آبی و سبز و سفید استفاده میشود
پس از طراحی و تهیه زینک یا فرم چاپ نوبت به چاپ می رسد ، پس از چاپ کار در دستگاه تیغ بسته شده و قالب می خورد با قالب جعبه ماسک ، پس از قالب خوردن مرحله نهایی و چسب و بسته بندی می باشد. جعبه ماسک ها در کارتن های 500 تایی انجام میشود.

پخش جعبه ماسک و چاپ جعبه ماسک آماده :

این برای شما فرصت بسیار مناسبی می باشد که میتوانید جعبه آماده تحویل بکیرید و زمان زیادی را صرف آماده شدن و پروسه طولانی چاپ جعبه ماسک نکنید ، چاپ ثارالله تولید جعبه ماسک را در تیراژ بسیار بالا آغاز نموده و این امر موجب شده که حتی قیمت جعبه ماسک آماده چاپ ثارالله بسیار پایین و به صرفه باشد. مشخصات مقوای ایندربرد مصرفی در چاپ جعبه ماسک : مقوای ایندربرد ضخیم مصرفی در جعبه های ماسک که مواد تشکیل دهنده آن سلولز می باشد و از لحاظ بهداشتی هیچ گونه منع مصرف و یا خلع قانونی از لحاظ بهداشتی ندارد برای جعبه ماسک مورد استفاده قرار میگیرد ، البته گاهی اوقات هم دیده می شود که از مقوای پشت طوسی برخی همکاران استفاده میکنند به عنوان بسته بندی که بسیار کاراشتباهی می باشد.

قیمت جعبه ماسک :

قیمت جعبه ماسک معمولا بسته به سایز بین 1200 تا 1800 متغیر می باشد ( بسته به خدماتی که روی جعبه ماسک انجام می شود ) ، ولی یک جعبه ماسک معمولی با مقوای بهداشتی نباید قیمتی بیش از 1300 داشته باشد البته اگر ماسک های شما دوختی و بزرگ است باید روی جعبه ماسک با قیمت 1700 حساب کنید.

مراحل تولید جعبه ماسک :

مراحل تولید و چاپ جعبه ماسک از طراحی و لیتوگرافی آغاز و در مرحله بعد چاپ و مرحله بعد تیغ زدن یا لتر پرس جعبه ماسک و در نهایت چسباندن جعبه ماسک می باشد.

مرحله اول ( طراحی و لیتوگرافی )

در این مرحله طرح مورد نظر که قایدتا شامل المان های ماسک مانند عکس پرستار ماسک زده روی جعبه ماسک ، یا خصوصیات پارچه ماسک مانند این که آیا ملت دارد یا خیر ، پارچه اسپان ، دولایه یا سه لایه ، یا شاید اصلا جعبه ماسک سه لایه نباشد و جعبه ماسک n95 باشد.

بسته بندی یا چاپ جعبه و کارتن

بسته بندی ، چاپ جعبه و کارتن سازی ، پکیجینگ و … اسم هایی است که می توان برای بسته بندی محصولات گزاشت ، حال این صنعت بسته بندی به چه تخصص هایی نیاز دازد ، چگونه با یک بسته بندی شکیل می توان یک محصول معمولی را به راحتی فروخت ؟ چگونه یک بسته بندی خوب می تواند یک محصول را بهتر از آن چیزی که داخل آن است نشان دهد ؟ چه قوائدی را در بسته بندی یک محصول باید رعایت کرد ؟

چاپ جعبه ماسک :

در چاپ جعبه ماسک آماده باید به این نکته دقت کرد که مقوای مصرفی حتما ایندربرد بوده و ضخیم باشد و جوری نباشد که وقتی روی هم چیده می شود اصطلاحا غر شود ، زیرا برخی از همکاران از جنس مقوای پشت طوسی و یا نازک استفاده میکنند ، و این امر باعث شل بودن و غر شدن مقوا میشود ، جعبه ماسکی که در داروخانه در ویترین قرار میگیرد نباید شل بوده و جوری باشد که نتوان استفاده کرد.
جعبه ماسک آماده ما که در آن مقوای ایندربرد 250 گرم به کار رفته است ، با تضمین بوده و حتی شما میتوانید با سلفون سفارش بدید. سلفون به چاپ جعبه ماسک کمک میکند ، این امر باعث ضخیم تر شدن جعبه ماسک و در نهایت افزایش مقاومت آن می شود .

بسته بندی یا چاپ جعبه چیست ؟

بسته بندی از خود محصول مهمتر است ، چاپ جعبه نیز مهم ترین بخش بسته بندی یک محصول می باشد.
این جمله ای است که اکثر تولید کنندگان برای بسته بندی محصولات خود به کار می برند و اعتقاد دارند که بسته بندی زودتر از محصولات آن ها دیده شده و اگر یک بسته بندی طرحی گیرا داشته باشد مزیت رقابتی آن ها می باشد در برابر رقبا ، اما تا چه حد این ادعا درست است ، آیا اگر مشتری محصول شما یک محصول بی کیفیت را با بسته بندی شیک تهیه کند پس از استفاده باز هم مشتری شما می ماند یا به طور کلی شما این مشتری را از دست می دهید ؟ آیا اگر این مشتری به بستگان خود از محصول شما بد بگوید و بگوید که بسته بندی زیبای آن مرا گول زد شما طیف وسیعی از مشتریانتان را از دست نمی دهید ؟ چاره چیست ؟ واقعیت فروش موفق یک محصول چیست ؟

واقعیت اینجاست که بسته بندی محصول بسیار مهم می باشد و می توان گفت به اندازه تولید خود محصول اهمیت دارد و نه بیشتر و کیفیت بالای محصول شما به همراه یک طراحی بسته بندی شیک می تواند به فروش موفق محصول شما کمک شایانی کند ، بله دنیای بسته بندی بسیار وسیع می باشد و به مسائل متعددی ارتباط پیدا می کند ، این که محصول شما چیست ، با چه رنج سنی سر و کار دارد ، در کجا به فروش می رسد ، آیا برای عموم مردم تولید می شود و یا خیر فقط در مورد قشر خاصی از مردم کاربرد دارد ، این ها همه و همه مسائلی هستند که در طراحی یک بسته بندی موفق باید در نظر گرفت ، و به این نتیجه می رسیم که افرادی که در این کار فعالیت می کنند باید از تخصص بالایی برخوردار باشند.

تاریخچه بسته بندی

تاریخچه بسته بندی که یک روش برای نگه داری یک محصول می باشد ، به هزاران سال پیش بر می گردد ، که در ساحل های خلیج فارس از شیوه نمک زدن و خشک کردن استفاده می نمودند ، در ابتدای عصر تمدن و انسانهای نخستین غذاها احتیاجی به بسته بندی نداشته اند بلکه مردم به دنبال غذا از محلی به محل دیگر کوچ می کردند ، ولی در زمانی که محلی برای زندگی خود می یافتید در آن جا اسکان دائمی می یافتند در این شرایط غذا ها را از چند جای مختلف جمع آوری کرده و به محل اقامت خود می بردند این استارت بسته بندی مواد غذایی بود و از آن جا باعث شد تا موادی نظیر کدو خشک شده ، صدف و … اولین نوع بسته بندی ها باشند.

بسته بندی و چاپ جعبه یک محصول را جدی بگیرید

اکثر اوقات تولید کنندگان محصولات بسته بندی یک محصول را در الویت آخر قرار می دهند ، در صورتی که بسته بندی یک محصول بعد از مشخص شدن ابعاد و اندازه و وزن محصول باید الویت اول قرار بگیرد ، در این صورت است که محصول شما به صورت حرفه ای به فروش می رسد ، مدیران حرفه ای که تجربه زیادی در تولید محصول دارند می دانند که جعبه سازی و بسته بندی چه تاثیر به سزایی در فروش یک محصول دارد ، تصور کنید یک محصول در رابطه با کودکان تولید کرده اید و فارغ از این که چ محصولی داخل بسته بندی است کودکی که به همراه خانواده داخل مغازه می باشد ، به تنها چیزی که دقت می کند تصویری می باشد که روی بسته بندی است و فقط همین برای این کودک مهم می باشد و باعث وادار کردن پدر و مادر به خرید آن محصول می شود .

چاپ جعبه

چاپ جعبه های ارزان

اگر میخواهید جعبه ای ارزان برای محصولتان تولید شود باید از جنس مقوای پشت طوسی استفاده کنید ، آیتم دیگری که میتواند در قیمت جعبه شما بسیار تاثیر گزار باشد تیراژ جعبه می باشد که هرچه تعداد جعبه سفارشی شما بیشتر میشود قیمت تمام شده شما پایین می آید ، خدماتی مانند سلفون و یووی و طلاکوب جعبه و … می تواند روی قیمت جعبه شما تاثیر گزار باشد و می توانید با حذف موارد غیر ضروری این قیمت ها را کاهش دهید. همچنین جنس مقوای جعبه که گرانترین آن مقوای ایندربرد می باشد و جعبه های لمینتی نیز از لحاظ قیمتی به دلیل دولایه بودن مقوا از قیمت بالایی برخوردارند و می توان اگر محصول وزنی بالاتر از 500 گرم ندارد از تولید جعبه های لمینتی صرف نظر و به جعبه های مقوایی معمولی روی آورد. چاپ جعبه ارزان ، باید به گونه ای باشد که خدمات پس از چاپ را به حداقل برسانیم زیرا بعد از مقوای چاپ جعبه گران ترین قسمت ها ، قسمت پس از چاپ و سلفون کشی و یووی و … می باشد .

چاپ جعبه فوری و در اسرع وقت

در این مورد نیز اگر مایل به چاپ جعبه به صورت فوری و در اسرع وقت را دارید چاره ی کار انتخاب جعبه های مقوایی و ساده می باشد به این دلیل که در جعبه های لمینتی مراحل کار بسیار بیشتر از جعبه های مقوایی بوده و به دلیل حجم زیاد کار سخت تر انجام می پذیرد و همین طور در تولید جعبه های سخت نیز به دلیل مراحل زیاد کار امکان چاپ جعبه فوری وجود ندارد.

مقوای مورد استفاده برای چاپ جعبه

شما نسبت به محصولی که قرار است داخل جعبه تولید شده بگذارید آزادید جنس مقوای جعبه را انتخاب کنید مانند مقوای پشت طوسی ، ایندربرد ، پشت سفید و … ، این نوع مقواها از لحاظ ساختار با یکدیگر متفاوت می باشند و هر کدام فرمول تولید خاص خود را دارند ، و مصارف هر کدام متفاوت می باشد به طور مثال  مقوای ایندبرد برای مصارف جعبه هایی که نیاز به مقوای بهداشتی دارند کاربرد دارد مانند جعبه های دارویی ، جعبه های فست فود و جعبه های محصولات غذایی و … و مقوای پشت طوسی برای مصارف جعبه های لوازم صنعتی مانند جعبه لوازم خودرو ، جعبه لوازم تاسیسات ، جعبه شیر آلات ، جعبه زغال و … کاربرد دارند . در جعبه های لمینتی نیز دو نوع مقوای مورد استفاده داریم که یکی همین مقوای پشت طوسی با گراماژ پایین تر است و مقوای زیری نوعی کارتن می باشد که گرید های متفاوتی دارد و هر کدام از این گرید ها در واقع ضخامت های مختلفی را به ما ارائه داده و با توجه به وزن محصول انتخاب می شود که از کدام یک جهت بسته بندی محصول استفاده نمود.

انواع مختلف جعبه ها

انواع جعبه

جعبه های ساده با مقوای پشت طوسی

جعبه هایی که با مقوای پشت طوسی چاپ می شوند معمولا جعبه های صنعتی می باشند (عکس زیر چاپ جعبه لوازم خودرو ) و این معمولا بخاطر شکل زمخت و صنعتی خود مقوای پشت طوسی می باشد ، این مقوا از لحاظ ظاهر بخصوص داخل جعبه شکل چندان زیبایی ندارد و هم چنین روی مقوای پشت طوسی نیز از لحاظ چاپ پذیری ضعیف تر از مقوای ایندربد و یا گلاسه می باشد و معمولا با زدن سلفون ، یووی موضعی و طلاکوب و یووی اکلیلی روی جعبه می توان زیبایی خاصی به این مقوای نه چندان زیبا بخشید ، جعبه هایی که با مقوای پشت طوسی تولید می شوند معمولا در گراماژ 300 گرم می باشند البته در بعضی موارد نیز از مقوای 250 گرم نیز استفاده می شود که مقاومت کمتری دارد مثلا چاپ جعبه فیلتر ، عکسی که در پایین مشاهده میفرمایید نمونه هایی است که قبلا با مقوای پشت طوسی تولید و تکثیر شده اند.

 

چاپ جعبه با مقوای پشت طوسی

 

جعبه های تولید شده با مقوای ایندربرد یا بهداشتی

معمولا در دو مورد الویت تولید کنندگان روی مقوای ایندبرد تمرکز پیدا می کند ، یکی در مواردی که بهداشت مدنظر می باشد و جعبه ای که استفاده می شود مستلزم استفاده از مقوای ایندربرد می باشد مانند جعبه دارویی ، جعبه های فست فود و… و در مواردی که جنس ضخیم و استخوانی مورد نیاز می باشد و محصول تولیدی از وزن زیادی برخوردار است و برای تولید کننده مقرون به صرفه نمی باشد که هزینه هنگفتی را صرف تولید جعبه لمینتی کند باید جعبه از مقاومت بالایی برخوردار باشد بهترین گزینه مقوای ایندبرد می باشد ، (چاپ جعبه فست فود)

 

چاپ جعبه ایندر برد

 

چاپ جعبه های  لمینتی

چاپ جعبه هایی که به دلیل ضخامت بالا از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و معمولا برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و در انواع مختلفی مانند مقوای بی فلوت ، ای فلوت ، سی فلوت ، سه لا و پنج لا می باشند و هر کدارم موارد مصرف خود را دارند ، مثلا وزن های تا 10 کیلو را از کارتن سه لایه و بالای 10 کیلو را از کارتن 5 لایه استفاده می کنند ، مقواهای ای و بی و سی فلوت نیز هر کدام با توجه به وزن محصول و این که برای کجا تولید می شود انتخاب می شوند ، مثلا جنسی که قرار است صادراتی باشد حتما باید از مقاومت بالاتری برخوردار باشد تا هم جهت حفظ آبروی صادرات و هم در جابجایی آسیب نبیند ، جعبه هایی که از این دسته در چاپ می باشند به جعبه های لمینتی ( منظور لمینت شدن و یا چسبانده شدن دو لایه مقوا به یکدیگر می باشد ) معروف می باشند . ( محصولاتی که در زیر میبینید چاپ جعبه لوازم خودروی سنگین می باشد )

 

جعبه های لمینتی

 

هارد باکس یا چاپ جعبه سخت

چاپ جعبه هایی با مقواهای بسیار محکم و روکش های متنوع از جنس گالینگور و یا روکش سلفون ، این جعبه ها که به جعبه های لوکس معروف می باشند معمولا از جنس مقوای کرجی و یا مقوای مقراضیان می باشند ، که بسیار مقوای مستحکمی بوده و اختلاف قیمت فاحشی با دیگر بسته بندی ها دارد و می تواند قیمت یک محصول را تا حد زیادی کاهش دهد ، به همین خاطر بیشتر از این نوع جعبه ها برای صادرات محصولات ، لوازم آرایشی لوکس ، صنایع دستی با ارزش ، لوازم و تجهیزات جانبی گوشی تلفن همراه و تبلت استفاده می شود ، سیستم تولید این نوع جعبه کاملا متفاوت با سایر جعبه ها بوده و بسیار پیچیده تر می باشد. ( محصولی که در زیر مشاهده میفرمایید چاپ جعبه صنایع دستی می باشد )

 

جعبه صنایع دستی

 

چاپ جعبه های لمینتی معمولا برای اجناس سنگین مورد استفاده قرار می گیرد ، مانند جعبه برای ابزار و یراق ، قفل ، جعبه لوازم خودرو ، جعبه های صنعتی ، جعبه میل لنگ و … جعبه های مورد استفاده در این سیستم ها معمولا لمینتی می باشند هم چنین ساخت کارتن مادر اجناس به صورت لمینتی و یا ساده و با چاپ سیلک و یا چاپ فلکسو در چاپخانه ثارالله انجام می پذیرد. مراحل چاپ جعبه های لمینتی طولانی تر از جعبه های مقوایی معمولی می باشد که در آینده به مراحل آن می پردازیم و هر کدام را به اختصار توضیح میدهیم . ( محصولی که تصویر آن را مشاهده میفرمایید چاپ جعبه قفل می باشد )

 

جعبه قفل

 

جذابیت چاپ جعبه و بسته بندی عامل اصلی فروش یک محصول است

گذشته از صحبت هایی که راجع به ساخت جعبه های متنوع و جنس مورد استفاده در آن ها شد ، مهم ترین امر در تولید جعبه طراحی روی آن می باشد که باید توسط یک طراح گرافیک حرفه ای و آشنا و مسلط به طراحی محصولات بسته بندی باشد ، یک طراح گرافیک خوب باید آشنا به رنگ شناسی ، روان شناسی ، موقعیت شناسی ، بازاریابی محصولات باشد ، هرچه طراحی شما شکیل تر باشد محصول شما راحت تر به فروش می رسد به این صورت که وقتی مشتری به فروشگاه می رود و محصول شما را با رقبای شما مقایسه می کند الویتش را روی محصول شما بگذارد و محصول شما را بردارد ، طراحی یک جعبه به خیلی عوامل بستگی دارد و طراح باید همه ی آن ها را بشناسد ، رنگ اولین عاملی است که حتما باید توسط طراح شناسایی شده و توسط نرم افزار بر روی کار سوار شود . مثلا شما یک محصول پزشکی را هیچ وقت نمیتوانید با رنگ های قرمز و نارنجی طراحی کنید زیرا رنگ شناسی به شما این اجازه را نمی دهد ، و یک محصول که با کودکان در ارتباط است را هم نمی توانید از رنگ های شاد و فانتزی استفاده نکنید. ( محصولی که آن را مشاهده میفرمایید ، چاپ جعبه اسباب بازی می باشد )

 

چاپ جعبه فانتزی

 

چاپ و تولید جعبه در جنس کرافت

جنس کرافت جنسی می باشد که از لحاظ قیمتی کمی پایین تر از مقوای گلاسه و مقوای ایندربرد می باشد و مقوای 300 گرم کرافت را میتوان برای جعبه سازی استفاده نمود و از گرم های پایینتر نیز برای لمینت روی جعبه ها استفاده می شوند و هم چنین کارتن ها و جعبه های لمینتی نیز یک طرفشان کاغذ کرافت می باشد. مقوای کرافت به دلیل بازیافتی بودن مناسب برای مواد غذایی نمی باشد و در کل بهداشتی نیست و امکان دارد سازمان های زیربط ایراد بگیرند ولی برای بسته بندی پوشاک و کارهای فانتزی بسیار مناسب و زیبا می باشد. ( محصولی که مشاهده میفرمایید چاپ جعبه پیتزا قیفی می باشد )

 

چاپ جعبه کرافت

 

چاپ جعبه در ابعاد مختلف با اجناس مختلف و در سایز های متفاوت با توجه به جنس و وزن محصول شما در چاپ ثارالله انجام می پذیرد ، در ادامه توضیحات در مورد چاپ جعبه به مراحل تولید جعبه های مختلف خواهیم پرداخت.

 

چاپ جعبه با مقوای پشت طوسی

این فرآیند برای چاپ جعبه هایی است که محصول سنگینی قرار نیست در داخل آن ها قرار بگیرد و عمدتا برای چاپ جعبه زغال ، چاپ جعبه لوازم خودرو ، چاپ جعبه های اسباب بازی و غیره که مراحل تولید جعبه های پشت طوسی بدین شرح می باشد ، ابتدا مقوای مورد نظر طبق سایزی که مدنظر ماست خریداری شده ( تخصص این کار با کارشناسان مجرب ما می باشد ) که کار شما کمترین پرت و خرابی را داشته باشد ، مثلا برای چاپ جعبه ای که گسترده آن 35 *50 می باشد باید از کاغذ 100 *70 استفاده شود و برای چاپ جعبه ای که گسترده آن 30*45 می باشد باید از کاغذ 60*90 استفاده شود ، پس از انتخاب مقوا عملیات تهیه زینک از روی طرح مورد نظر انجام می شود ، زینک در واقع فرم چاپی است که از روی آن عملیات چاپ انجام می پذیرد ، پس از تهیه ی زینک و خرید کاغذ همه چیز برای شروع عملیات چاپ محیا می باشد ، بله مرحله ی بعدی چاپ جعبه با استفاده از دستگاه چاپ افست 4 رنگ می باشد ، پس از آن فرم چاپ شده برای سلفون کشی به دستگاه سلفون کشی حرارتی می رود و سپس اگر احتیاج به یووی موضعی داشته باشد به دستگاه یووی می رود و اگر نداشته باشد قالب آن ساخته شده و سپس بر روی دستگاه لترپرس بسته می شود و عملیات تیغ زنی صورت می پذیرد ، پس از تیغ زنی و پوشال گیری ( جدا کردن اضافات مقوا ) جعبه ها برای چساندن به دستگاه جعبه چسبانی هدایت می شوند.

 

چاپ جعبه با مقوای ایندربرد

مواد تشکیل دهنده مقوای ایندربرد الیاف سلولز می باشند به همین دلیل از این نوع مقوا جهت مصارف و بسته بندی های مواد غذایی و دارویی و بهداشتی نیز استفاده می شود ، مراحل چاپ مقوای ایندربرد نیز کاملا شبیه مقوای پشت طوسی می باشد با این تفاوت که فقط جنس مقوا عوض شده است ، فقط باید به این نکته توجه داشت که مقوای ایندربرد که پشت آن سفید می باشد در گراماژ بالای 300 گرم به دلیل خشک بودن بیش از حد قابلیت چاپ با دستگاه هایدلبرگ را ندارد و حتما باید با دستگاه رولند چاپ شود به دلیل اینکه ماشین چاپ رولند از پنجه های قوی تری نسبت به دستگاه هایدلبرگ برخوردار می باشد.

 

چاپ جعبه های لمینتی

گاهی اوقات به دلیل وزن زیاد محصولی که تولید کرده ایم و گاهی اوقات به دلیل شکیل تر شدن بسته بندی و یا سالم تر ماندن بسته بندی یا جعبه به دلیل حمل و نقل زیاد ( مثلا محصولات صادراتی ) مجاب به چاپ جعبه لمینتی برای محصول خود می باشیم حتی با وجود هزینه بالاتر و گرفتن فضای بیشتر نسبت به چاپ جعبه با مقوای پشت طوسی و چاپ جعبه با مقوای ایندربرد ، حال مراحل چاپ جعبه لمینتی را با یکدیگر مرور می کنیم ، مراحل چاپ جعبه لمینتی تا مرحله سلفون دقیقا شبیه به دو چاپ بالاست با این تفاوت که برای چاپ جعبه لمینتی باید از مقوای پشت طوسی 230 گرم استفاده نمود ، حال پس از چاپ و عملیات سلفون کشی دیگر جعبه مورد نظر برروی دستگاه لترپرس نمی رود و ابتدا مقوای چاپ و سلفون شده به همراه جنسی که قرار است روی آن لمینت و یا چسبانده شود قرار می گیرد ، و سپس عملیات لمینت آغاز و پس از آن به جای دستگاه لترپرس بر روی دستگاه دایکات قرار گرفته و طبق قالب مورد نظر تیغ می خورد و پس از تیغ خوردن برای چسبیدن به دستگاه جعبه چسبانی هدایت می شوند و سپس جعبه لمینتی مورد نظر آماده تحویل می باشد.

 

مدل های بسته شدن مختلف جعبه ها

جعبه ها جدا از این که سایز و جنس های متنوعی دارند از لحاظ خط قالب و مدل بسته شدن و شکل جعبه نیز مدل های متنوعی دارند که از جمله این مدل ها می توان به مدل دارویی و ته قفلی و کیبوردی و لنتی و کارتن مادر و جعبه شش ضلعی و حتی در بعضی موارد به جعبه گرد و جعبه لاک باتن اشاره نمود که در زیر به اختصار به هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

 

مدل چاپ جعبه ته قفلی

جعبه-ته-قفلی

 

لیست-قیمت-جعبه-ثارالله

 

مدل چاپ جعبه لاک باتن

جعبه-لاک-باتن

مدل چاپ جعبه دارویی

جعبه-دارویی

 

لیست-قیمت-جعبه

مدل چاپ جعبه کبریتی

جعبه-کبریتی

مدل چاپ جعبه در و زیره

جعبه-در-وزیره

 

جعبه-در-و-زیره

 

لیست-قیمت-جعبه-کیبوردی

مدل چاپ جعبه کیبوردی

جعبه-کیبوردی

 

جعبه-کیبوردی

 

قالب های جعبه هایی که در تصاویر بالا مشاهده میفرمایید مربوط به مدل های مختلف بسته شدن جعبه ها می باشند ، که هر کدام به خودی خود مصرف و مورد استفاده خود را دارند برخی برای کالاهای بزرگ و برخی برای کالاهای کوچک ، برخی برای بسته بندی اجناس سنگین مانند لوازم خودرو و برخی دیگر برای اجناس سبک تر مثلا جعبه فیلتر ماشین ، برخی جعبه ها برای اجناس فانتزی و برخی دیگر برای کالا های صنعتی و به طور کل کارشناسان ما پیشنهاد این که چ مدل جعبه ای برای جنس شما مناسب می باشد را به شما خواهند داد.

 

مدل چاپ جعبه اسباب بازی

جعبه اسباب بازی به دلیل این که معمولا با کودکان و رنج سنی پایین سر و کار دارد باید از رنگ بندی متنوعی برخوردار باشد و از رنگ های شادی در آن استفاده شود به این دلیل که بسته بندی اولین چیزی است که یک نوجوان در ویترین یک فروشگاه می بیند و او را وادار به خرید می کند.

جعبه-اسباب-بازی

 

نکات فنی در رابطه با چاپ جعبه

نکات فنی که در رابطه با چاپ جعبه نباید از آن ها چشم پوشی کرد ، یکی از آن ها که قائدتا می توان گفت مهم ترین نکته فنی در چاپ جعبه می باشد این است که جنس ما چه مقدار وزن دارد و باید از چه نوع مقوایی استفاده کرد ، نکات دیگری که لازم میدانم راجع به آن ها مطلبب بنویسم و بنظرم بسیار حیاتی می آید دادن رنگ اضافه برای چاپ جعبه می باشد که به دلیل خطای احتمالی میلیمتری در قالب زدن با دستگاه لترپرس و یا دایکات می باشد که سعی میکنم در عکسی این نکته فنی را خدمت شما توضیح دهم .

 

طرح-جعبه

تصویری که در بالا مشاهده میفرمایید تصویر از طراحی و فرم بندی جعبه می باشد که خط هایی که به صورت سفید و قرمز مشاهده میفرمایید خطوط قالب می باشند و رنگ هایی که در بیرون از این خطوط به صورت اضافه آورده شده اند همان رنگ اضافه می باشند که به دلیل خطای احتمالی قالب در نظر گرفته می شوند .

نکته دیگری که در چاپ جعبه باید در نظر گرفته شود برای چاپ جعبه هایی می باشد که قرار است سلفون کشیده شوند و این سلفون کشیدن در مرحله آخر که چسباندن جعبه ها می باشد ممکن است مشگل ساز شود ، اما راهکار مشگل چسباندن جعبه های سلفون خورده چند شیوه دارد ، یکی گزاشتن پرفراژ در قالب در قسمت لب چسب که چسب در قسمت های پرفراژ خورده نفوذ کند و راه بعدی استفاده از چسب M می باشد که مخصوص چسباندن سلفون است و در آخر و یا بهتر بگویم آخرین راه چسباندن با چسب دوطرفه می باشد که البته مقداری سخت تر است.

نکته مهم دیگری که حتما باید در چاپ جعبه رعایت نمود انتخاب دستگاه چاپ مناسب با گراماژ مقوای مورد نظر می باشد ، مثلا مقوای 350 گرم ایندربرد که مقوایی استخوانی می باشد و بسیار پرطرفدار می باشد را نمی توان با دستگاه هایدلبرگ دوورقی چاپ نمود و حتما باید از مقوای 300 گرم استفاده نمود و یا از دستگاه چاپ دورورقی رولند استفاده نمود که این دستگاه از پنجه های قوی تری برخوردار می باشد و برای چاپ جعبه مناسب است.

 

جلوه های ویژه در چاپ جعبه

جلوه ویژه در چاپ جعبه می تواند عیار محصول شما را تعیین کند در قیمت فروش محصول شما نیز تاثیر گزار باشد ، از جلوه های ویژه ای که معمولا در چاپ جعبه مورد استفاده قرار می گیرند  می توان از پرکاربرد ترین آن ها یعنی یووی نام برد ، یووی ماده ای شفاف می باشد که به صورت براق و مات موجود می باشد و به وسیله ی اشعه فرابنفش خشک می شود ، یووی در مدل های مختلفی قابل استفاده می باشد مانند یووی سیلندری که کار را به صورت کامل براق می سازد و یووی موضعی که فقط قسمت هایی از کار را در بر می گیرد مثلا شما می توانید روی جعبه خود را سلفون مات کشیده و لوگوی شرکت یا برند محصول خود را که مهم ترین بخش معرفی شرکت شما می باشد را به صورت مو ضعی یووی بزنید ، از اقسام دیگر یووی که در چاپ جعبه به کار میرود می توان به یووی برجسته اشاره نمود که به غیر از براق کردن قسمتی از کار به انتخاب مشتری آن را برجسته نیز می نماید به صورتی که وقتی روی آن دست می کشید اختلاف سطح دارد ، یووی نقش بسیار مهمی در جلوه های ویژه در چاپ دارد که از جمله آن ها می توان به یووی شنی ، یووی اکلیلی و … اشاره نمود ، از دیگر جلوه های ویژه ای که معمولا در چاپ جعبه استفاده می شود خود قالب جعبه می باشد که به صورت های فانتزی می توان درآورد ، مثلا جعبه اسباب بازی را می توان به شکل یک عروسک درآورد ، البته این کار دردسرهای خود را هم دارد و برای تولید انبوه معمولا مناسب نیست ، دیگر جلوه ویژه ای که در چاپ جعبه به کار میرود طلق چسبانی می باشد که با این کار شما محصول خود را از روی بسته بندی به مشتری نمایش می دهد ، این کار تاثیر بسیاری در فروش محصولات شما دارد .

جلوه ویژه دیگری که می توان از آن به عنوان یک جلوه ویژه منحصر به فرد و بسیار گران تر از جلوه های ویژه دیگر نام برد ، چاپ روی سلفون متالایز می باشد ، این شیوه به دلیل کمیاب بودن چاپخانه هایی که این کار را انجام دهند بسیار گران می باشد ، البته دلیل دیگر گرانی این شیوه استفاده از سلفون متالایز در چاپ جعبه می باشد که خود قیمتی در حدود دو برابر سلفون های شفاف دارد ، به طوری که در اولین مرحله سلفون متالایز طلایی و یا نقره ای به انتخاب مشتری بر روی مقوا کشیده شده و سپس عملیات چاپ روی سلفون متالایز صورت می پذیرد ، این شیوه به چاپ یووی معروف می باشد و همانطور که گفته شد تفاوت آن با چاپ افست معمولی این است که در چاپ افست معمولی ابتدا عملیات چاپ انجام می گیرد و سپس سلفون کشی انجام می شود اما در چاپ متالایز ابتدا سلفون روی کار کشیده شده و سپس عملیات چاپ انجام می پذیرد.

مراحل تولید جعبه

طراحی جعبه

طراحی و چاپ جعبه مراحل خاص خود را دارد که اولین مرحله باید مشخص شود که مدل جعبه و طول و عرض و ارتفاع آن چقدر است ؟
ابتدا خط قالب جعبه را با استفاده از ابزار  پن یا خودکار و مستطیل و … طراحی میکنیم ، پس از آن با توجه به رنگ بندی شرکت مورد نظر کار طراحی با استفاده از نرم افزار های مربوطه که در راس آن ها نرم افزار کرل دراو و پس از آن نرم افزار فتوشاپ می باشد و با استفاده از یک طراح زبده و آشنا به نکات فنی چاپ جعبه کار طراحی جعبه را آغاز می کنیم نرم افزاری که معمولا برای طراحی قالب جعبه مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزار اتوکد می باشد و نرم افزاری که برای طراحی جعبه مورد استفاده می باشد نرم افزار کرل دراو می باشد که به دلیل برداری و دقیق بودن بسیار برای این کار مناسب می باشد.

طراحی-جعبه

تهیه زینک چاپ جعبه

همان طور که در بخش ساک دستی کاغذی https://goo.gl/ZjyLfq توضیح دادیم تهیه زینک چاپ جعبه نیز دقیقا به همان صورت می باشد و کاملا تفکیک رنگ آن نیز مانند چاپ ساک دستی کاغذی می باشد و زینک 4 رنگ به تفکیک گرفته شده و هر کدام در برج چاپ مخصوص خود بسته می شود.

 

پلیت-ستر

 

مرحله چاپ جعبه

مراحل چاپ جعبه نیز مانند چاپ ساک دستی با دستگاههای افست 4 رنگ انجام می پذیرد با این تفاوت که مقوای چاپ جعبه بسیار ضخیم تر از ساک دستی می باشد و معمولا از نوع بالای 300 گرم و یا لمینتی می باشند ، نکته ای که در چاپ جعبه ضروری میدانم که به آن اشاره کنم این است که برای چاپ ضخامت بالای 300 گرم حتما باید از دستگاه افست رولند استفاده کرد و دستگاه هایدلبرگ به دلیل دارا بودن پنجه های ضعیف امکان چاپ بالای 300 گرم را دارا نمی باشد.

چاپ جعبه ثارالله

ساخت جعبه :

ساخت جعبه بسته به نوع چاپ جعبه و جنس آن متغیر می باشد و دارای موارد مختلفی است ، البته برای جعبه ها معمولا پس از چاپ برای همه نوع جعبه ها مرحله بعدی مرحله سلفون کشی می باشد ، و اگر لازم باشد کار یووی می خورد ، اگر جعبه مقوایی ساده داشته باشیم و قصد انجام و چاپ جعبه مقوایی را داشته باشیم ، مرحله پس از سلفون کشی مرحله لترپرس و تیغ زدن جعبه می باشد به طوری که قالبی که قبلا ساخته شده بر روی دستگاه لترپرس بسته شده و عملیات تیغ زنی انجام می پذیرد ، این مرخله یکی از مهم ترین بخش های تولید جعبه های مقوایی می باشد.

برای چاپ جعبه های لمینتی مرحله ای که پس از چاپ جعبه و سلفون جعبه انجام می شود مرحله لمینت می باشد ، در این مرحله جنس کارتن به اندازه جنس ورق روکش جعبه برش میخورد و جنس رویه و جنس کارتن برش خورد در داخل دستگاهی به نام لمینتیتور با یکدیگر تلفیق شده و به هم چسبانده می شوند ، در مرحله بعدی این جعبه های لمینت شده در داخل دستگاه دایکات که دستگاهی شبیه به لترپرس با قدرت بیشتر می باشد بسته شده و عملیات تیغ زنی انجام می شود ، و در مرحله آخر قسمت باز جعبه (قسمت لب چسب جعبه) چسبانده میشود.

لمینت-و-دایکات

مرحله چسباندن و بسته بندی جعبه :

در این مرحله کارها و جعبه هایی که عملیات تیغ زنی روی آن ها صورت گرفته است به وسیله ی چسب های قوی چسبانده می شوند ، البته یک سری از جعبه ها احتیاجی به لب چسب زدن و چسباندن ندارند به دلیل ساختار قالب وبسته شدن آنها ولی اکثر جعبه ها باید چسبانده شوند ، در چسباندن جعبه باید دقت نمود که اگر جعبه مورد نظر دارای روکش سلفون می باشد ، از چسب مخصوص پلاستیک و یا اصطلاحا چسب m استفاده نمود ، و اگر قسمت لب چسب سلفون ندارد از چسب صحافی استفاده کرد.

پس از پایان مرحله چسب زدن ، نوبت به بسته بندی می رسد که برای جعبه های کوچک از کارتن و برای جعبه های بزرگ از تسمه یا اصطلاحا تسمه کش استفاده می شود ، در بسته بندی جعبه هایی که مراحل چاپ و تیغ و چسب آن ها تمام شده و آماده بسته بندی می باشند باید این نکته را در نظر گرفت که تعدادی که در یک بسته بندی قرار می گیرد قابل حمل باشد.

 

مدل های مختلف چاپ جعبه های فانتزی :

جعبه های فانتزی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که یکی از این صنایع صنعت پوشاک می باشد صنعتی که بسته بندی نقش عمده ای در فروش محصولات این صنعت دارد .

 

جعبه-پاپیون

 

جعبه هایی که مشاهده می کنید جعبه پاپیون می باشد که بسیار فانتزی بوده و تاثیر به سزایی در فروش جنسی که داخل این بسته بندی می باشد دارد همان طور که مشاهده میکنید در چاپ جعبه پاپیون از طلق به همرا ه مقوا به صورت تلفیقی استفاده شده است.

 

جعبه-پاپیون-با-طلق

چاپ-جعبه-پاپیون

 

 

چاپ جعبه در مجموعه ثارالله به صورت کاملا تخصصی انجام می شود ، این مجموعه قادر به تولید و چاپ جعبه مقوایی ، چاپ جعبه هارد باکس ، چاپ جعبه لمینتی ، چاپ جعبه مادر یا کارتن مادر ، چاپ کارتن و غیره با دستگاههای فول اتوماتیک می باشد .

مراحل تولید و چاپ جعبه های مقوایی :

مراحلی که برای تولید و چاپ جعبه های مقوایی تقدیمتان می شود کاملا تخصصی بوده و شامل لغاتی در رابطه با چاپ جعبه می باشد که شاید برای کسی که در صنف چاپ فعالیت نمی کند کلمه ی غریبی باشد.

مرحله اول ( انتخاب نوع مقوا ) :

مقوای پشت طوسی برای چاپ جعبه : این نوع مقوا همان طور که از اسمش پیداست یک طرفش سفید رنگ و طرف دیگر آن طوسی رنگ می باشد ، این مقوا از لحاظ ضخامت مقوای قوی می باشد ولی از لحاظ کیفیت چاپ جعبه مقداری پایین تر از دیگر رقبایش می باشد .

مقوای گلاسه برای چاپ جعبه : این نوع مقوا هر دوطرفش سفید رنگ می باشد ضخامتی پایینتر از مقوای پشت طوسی دارد ولی از لحاظ کیفیت چاپ جعبه ، کیفیتی درخور را ارایه می دهد.

مقوای ایندربرد برای چاپ جعبه : بهترین و گرانترین و ضخیم ترین مقوایی که می توان برای چاپ جعبه در نظر گرفت مقوای ایندربرد می باشد که همه صفات خوب را برای چاپ جعبه ای لوکس در بر می گیرد.

مرحله دوم ( انتخاب دستگاه چاپ ) :

این که میگیوییم انتخاب دستگاه چاپ در چاپ جعبه اهمیت دارد به این دلیل است که دستگاهها سایز های متفاوتی دارند ، مثلا اگر گسترده جعبه تا 35*50 باشد باید داخل یک دستگاه ، اگر سایز چاپ جعبه تا 50*70 باشد از یک دستگاه دیگد و اگر بزرگتر باشد باید برای چاپ جعبه از دستگاه بزرگتر استفاده نمود.

مرحله سوم ( طراحی جعبه ) :

طراحی جعبه در واقع مرحله اول از پروسه تولید یک جعبه می باشد که بر اساس اطلاعات محیطی از محصولی که داخل جعبه قرار میگیرد شکل خاص خود را دارد ، مثلا برای محصولا و تولید جعبه صنعتی از یک رنگ بندی و برای تولید و چاپ جعبه لوازم آرایشی از نوع دیگری از طراحی استفاده می شود.

نرم افزارهایی که برای طراحی جعبه مورد استفاده قرار میگیرند ، عبارتند از کرل دراو ، فتوشاپ ، ایلاستریتور که هر کدام در طراحی و چاپ جعبه نقش به سزایی دارند .

مرحله چهارم ( تهیه زینک و چاپ جعبه ) :

پس از انتخاب دستگاه چاپ مورد نظر حالا نوبت به مرحله چاپ جعبه می رسد که سیستم چاپ جعبه ، سیستم افست می باشد ، سیستم چاپ افست از کیفیت و وضوح رنگ بالایی برخوردار می باشد .

مرحله پنجم ( مرحله ی پس از چاپ جعبه):

در این مرحله خدمات پس از چاپ صورت میگیرد که معمولا شامل سلفون براق و یا مات ، یووی موضعی ، ساخت قالب جعبه ، لترپرس و یا تیغ زدن جعبه و غیره می باشد ، اما مهمترین و نکته دار ترین مرحله پس از چاپ جعبه ، مرحله چسب زدن جعبه می باشد که بسته به نوع جنس جعبه و این که سلفون خورده یا خیر مشخص می شود که از چه نوع جنس چسبی استفاده کنیم .

چگونه چاپ جعبه محصولتان تاثیر مستقیم در برند سازی شما دارد ؟

چاپ جعبه محصول شما بر اساس رنگ سازمانی برند ثبت شده شما ، طبق ابعاد و اندازه محصول شما با در نظر گرفتن ذایقه ی مشتریان شما در انتخاب رنگ ( مثلا منظور این است که چه کسانی خریدار محصول شما هستند چه رده سنی جنس شما را مصرف دارند )
می تواند تاثیر مستقیم در فروش محصولات برند شما داشته باشد ، خیلی ها فکر میکنند که این که چه رنگی را در چاپ جعبه خود انتخاب کنند چندان اهمیتی ندارد ، در صورتی که این گونه نیست این که شما چه رنگی برای برند خود داشته باشید بسیار با اهمیت است .
این که شما چه مدلی جعبه چاپ کنید و محصول خود را بسته بندی کنید بسیار با اهمیت است.

چاپ جعبه اسباب بازی

جعبه ای که مشاهده میکنید جعبه اسباب بازی به همراه طلق می باشد که با عث می شود داخل جعبه هم کار شما در ویترین مغازه ها دیده شود.

 

 

چاپ جعبه دورفرمان با طلق

جعبه ای که در عکس مشاهده میکنید جعبه دورفرمان به همراه طلق با مقوای300 گرم می باشد.