چاپ کاتالوگ را چگونه تعریف کنیم ؟

کاتالوگ راهنمایی جامع و کامل برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات را به صورت کاملا طبقه بندی شده همراه با عکس به مخاطب نمایش می دهد که در این بخش لیست قیمت چاپ کاتالوگ را نیز برای شما تدارک دیده ایم.
حتی در این بازه زمانی که تبلیغات کلیکی و تبلیغات اینترنتی و موتورهای جست و جو قسمت عمده ای از بازار تبلیغات را احاطه کرده اند ولی باز هم چاپ کاتالوگ به قدرت به کار خود ادامه می دهد ، گاهی مخاطب شما تصمیم درستی برای انتخاب محصول نگرفته و نیاز دارد تا در کاتالوگ شما با نمونه کارهای مختلف مواجه شده و متوجه تفاوت ها و لیست قیمت ها و زمان انجام کار بشود ، شما با چاپ کاتالوگ در واقع میتوانید در بازه زمانی کمتری مشتریان بیشتری را ویزیت کنید ، کاتالوگ ها در واقع راهنماهایی جامع و کامل برای ارائه خدمات و محصولات شما می باشد ، شما با چاپ کاتالوگ با کیفیت و چاپ کاتالوگ حرفه ای می توانید هر چه بهتر ارائه محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

 

لیست قیمت چاپ کاتالوگ

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.
کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مراحل و فرآیند تولید یک کاتالوگ :
ابتدا انتخاب نوع و جنس کاغذ می باشد : گلاسه ، تحریر ، ایندربرد و…
مرحله بعد طراحی و صفحه بندی کاتالوگ می باشد که براساس خلاقیت طراح و رنگ های سازمانی یک شرکت انجام میشود ، پس از آن عملیات لیتوگرافی و تهیه زینک کاتالوگ می باشد که طرح انجام شده توسط دستگاه پلیت ستر بر روی پلیت انتقال می یابد که از روی زینک بر روی کاغذ انتقال یابد.
مرحله ی اصلی مرحله چاپ کاتالوگ می باشد ، هر هشت صفحه ی کاتالوگ در یک فرم دورو بسته می شود و عملیات چاپ صورت میگیرد.
عملیات پس از چاپ نیز بسته به نیاز مشتری انتخاب میگردد ، مانند سلفون مات و براق ، یووی موضعی ، یووی شنی ، متالایز و برجسته کاری
در نهایت هم فرم های چاپ شده به مرحله ی صحافی رفته و بسته به تعداد صفحات یا مفتول (منگنه) و یا چسب گرم میشوند.

چاپ کاتالوگ ثارالله

 

تیراژ چاپ کاتالوگ معمولا چند عدد می باشد؟

قبل از چاپ کاتالوگ خود ابتدا باید در نظر بگیرید که چ مقدار بودجه برای چاپ کاتالوگ خود در نظر گرفته اید و طبق آن تصمیم بگیرید که در چه تیراژ و با چه مشخصاتی کاتالوگ خود را چاپ کنید ، ابتدا از چاپ کاتالوگ دیجیتال یا کیفیت کمی پایینتر از افست ولی در تعداد دلخواه شما و فوری تر از چاپ کاتالوگ افست شروع می کنیم که همان طور که اشاره کردیم چاپ کاتالوگ دیجیتال را شما تعیین می کنید که در چه تیراژی انجام بگیرد.
در چاپ کاتالوگ افست مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفت تعداد حداقل 1000 عدد می باشد و وقتی شما حساب میکنید می بینید قیمت 1000 عدد چاپ افست کاتالوگ برابری می کند با چاپ تعداد 300 عدد کاتالوگ دیجیتال که این اختلاف عددی در چاپ کاتالوگ به دلیل هزینه های بالای اصطلاک و مواد مصرفی چاپ دیجیتال می باشد ، البته این نکته را هم در نظر بگیرید که تازه اگر در چاپ افست تیراژ کاتالوگ خود را بالا ببرید مثلا 2000 عدد یا 5000 عدد هزینه ی هر عدد کاتالوگ شما پایین تر نیز می آید.

 

چ فرقی میان کاتالوگ و بروشور وجود دارد ؟

با پیشرفت تکنولوژی امروزه بین شرکت ها و کارخانجات و گروه های تولیدی و خدماتی بازاری رقابتی ایجاد شده است ، به طوری که در تبلیغات اینترنتی از یکدیگر پیشی می گیرند و همین در جمع آوری و اطلاعات و کامل کردن دیتا بیس ها بسیار تلاش می کنند و آن در یک کاتالوگ جامع چاپ می کنند و این می شود چاپ کاتالوگ حرفه ای .
ولی در بروشور ها به این صورت نمی باشد ، در چاپ بروشور شما به دلیل فضای کم به اطلاعات کلی و حذف جزییات بسنده می کنید و ترجیح می دهید که بروشور شما فقط به عنوان یک کارت ویزیت عمل کند و فقط معرف خدمات شما باشد و مانند چاپ کاتالوگ به معرفی کامل دستگاهها و خدمات و تعداد کارمند و سابقه کار و … نپردازد ،
کاتالوگ ها بیشتر برای معرفی کالا و کارخانه ها بصورت کلی و رزومه شرکت به کار میروند ، از دیگر کارایی کاتالوگ و فرق آن با بروشور این است که چون از تعدا صفحات بیشتری تشکیل شده می توان آن را به عنوان یک کتابچه کامل برای معرفی کالا استفاده کرد .عکس های بیشتری از کالا و محصول درون آن قرار داد و توضیحات بیشتری هم نسبت به محصول مورد نظر انجام داد ، از دیگر ویژگی که کاتالوگ هارو از بروشورها جدا میکند سلفون خوردن کاتالوگ هاست و باعث مقاومت بیشتر کاتالوگ ها نسبت به بروشورها می شود.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

بهترین راه ارتباطی میان تولید کنندگان و کسانی که ارائه خدمات میدهند با مصرف کنندگان استفاده از بروشور و کاتالوگ برای اطلاع رسانی می باشد ، اطلاع رسانی از طریق کاتالوگ و بروشور این حسن را دارد که امکان دارد اگر کاتالوگ کامل جامعی به مصرف کننده ارائه شود ، می تواند نظر مصرف کننده را تغییر دهد ، برای مثال بروشور هایی که به فارغ التحصیلان برای انتخاب رشته رفتن به دانشگاه تحویل میشود می تواند سرنوشت آ ن ها را تغییر دهد.
یکی از هدف های بروشور و کاتالوگ ها آگاهی دادن به مخاطبان می باشد و هدف دیگر تبلیغات آن شرکتی است که می خواهد محصولات و خدمات خود را به مشتریانش معرفی نماید ، از دیگر کارکردهای کاتالوگ و تفاوت آن با بروشور می توان به تعداد صفحات بیشتر ، تعداد عکس بیشتر از نمونه کارها ، صحافی شکیل تر  ومستحکم تر ، مقاومت بیشتر و… اشاره کرد . چاپ کاتالوگ در اصناف مختلفی کاربرد داردکه میتوان به چاپ کاتالوگ تاسیساتی ، چاپ کاتالوگ رنگ مو ، چاپ کاتالوگ قطعات خودرو ، چاپ کاتالوگ دارویی ، چاپ کاتالوگ تبلیغاتی و… اشاره کرد.

 

رقابت میان کاتالوگ و بروشور با روزنامه و مجله در چیست ؟

در اطلاع رسانی و تبلیغات کالا و ارائه خدمات میتوانم با صراحت بگویم که کاتالوگ و بروشور نقش مهم تری نسبت به روزنامه و مجله دارند و روزنامه و مجلات به مراتب نقش کم رنگ تری در اطلاع رسانی در رابطه با کالا و خدمات ارائه شده در کشور دارند ، حتی روزنامه های کثیرالانتشار که ضمیمه ی آن ها یک نیازمندی می باشد. بروشور و کاتالوگ نیز روی کاغذ چاپ می شوند ولی کاغذ بروشور و کاتالوگ معمولا از نوع گلاسه و مرغوب بوده و کاغذ روزنامه ها معمولا از پست ترین کاغذ ها و حتی در بعضی موارد به دلیل مصرف روزمره از کاغذ بازیافتی استفاده می شود ، البته یک سری اصول در چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور با چاپ روزنامه و مجلات یکسان می باشد مانند تیتر ، سوتیتر ، بکگراند یا اسکلت کلی صفحه و… ولی باز هم تاکید میکنم نقش تبلیغاتی کاتالوگ ها بسیار بیشتر از روزنامه و مجلات می باشد.

 

نکات بسیار حیاتی برای انتخاب یک کاتالوگ بسیار مناسب

 

چاپ کاتالوگ

 

تعداد صفحات مد نظر برای یک کاتالوگ

در مرحله اول باید تفاوت های بین بروشور ها و کاتالوگ را مشخص کنیم و تفاوت های این دو را تشخیص دهیم ، گاهی اختلاف های کلامی باعث اتلاف وقت و ایجاد سوء تفاهم برای دو طرف معامله می شود ، پثلا شخصی تماس می گیرد و درخواست کاتالوگ می کند ولی در پایان متوجه می شویم که درخواستش یک بروشور ساده می باشد.

کاتالوگ درواقع جهت ارائه و معرفی کامل و اجمالی یک محصول ، کالا و یا خدمات می باشد .

در بروشور ها ما بیشتر به کلیات موضوع مورد تبلیغ خود می پردازیم ولی در کاتالوگ ها این طور نیست و ما به جزییات نیز دقت کرده و کاملا شغل و حرفه خود را به مخاطب خود معرفی می کنیم.

 

جلد کاتالوگ

در طراحی یک کاتالوگ جلد ها اهمیت بسیار بالایی را دارند ، به همین خاطر روی جلد را معمولا به عکسی از کارخانه و لوگو به صورت بزرگ و هم چنین شعار تبلیغاتی اختصاص داده و در پشت جلد نیز جای آدرس و شماره و لینک و… اختصاص می دهیم.

 

طراحی کاتالوگ

همان طور که می دانید طراحی یک کاتالوگ از مهم ترین بخش های پروسه تولید یک کاتالوگ می باشد و شما با یک طراحی خلاقانه می توانید در ارائه محصول خود بزرگ نمایی و اغماز انجام دهید ، ای کار را به طراحان حرفه ای چاپ ثارالله بسپارید ، طرح چاپی کاتالوگ مورد نظر شرکت شما هر چقدر زیبا تر و حرفه ای تر باشد مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب می کند ، در بازار رقابتی امروز نیاز به چاپ یک کاتالوگ جامع که کاملا معرف خدمات و محصولات شرکت شما می باشد امری ضروری به نظر می رسد ، پس مهم ترین و وقت گیر ترین مرحله ی چاپ کاتالوگ ، مرحله طراحی می باشد .

 

طراحی کاتالوگ حرفه ای چگونه است ؟

برای طراحی صفحات داخلی کاتالوگ باید چند صفحه در نظر گرفته شود؟

اندازه های متداول کاتالوگ ها چه اندازه هایی هستند؟

چاپ کاتالوگ به چه شکل انجام میشود؟

طراحی کاتالوگ ها به این صورت انجام میشود که برای طراحی صفحات کاتالوگ اگر بصورت کتابچه باشد از ضریب ۴ برای صفحات استفاده میشود .

به این صورت که اگر هر برگه از وسط تا شود و ما شماره صفحه بزنیم به صورت کتابی صفحات آن کاتالوگ رو به ۴ صفحه میدهد و ما باید طبق آن ۴ صفحه طراحی و محاسبات چاپ خود را انجام دهیم.

                                                               چاپ کاتالوگ

اندازه های متداول در طراحی و چاپ کاتالوگ ها بدون در نظرگرفتن قیمت چاپ کاتالوگ اندازه های A5 و A5 و A3 و ۶۳×۳۰ و 33*70و …. میباشد.

چاپ کاتالوگ به چند صورت قابل انجام است ؟

چاپ کاتالوگ به دو صورت دیجیتال و افست قابل انجام است.

چاپ دیجیتال کاتالوگ در تیراژ کم به صرفه و چاپ کاتالوگ افست برای تیراژ بالای 1000 عدد می باشد.

کاتالوگ یا کالانما، کتابچه‌ی از اطلاعات طبقه بندى شده‌ی کالا، خدمات، امکانات و… شرکت شما می‌باشد. در چاپ کاتالوگ‌ها عموما از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی کامل‌تر استفاده می‌شود. همچنین تعداد صفحات کاتالوگ ازچندصفحه تاصدها صفحه متغییر می‌باشد و اغلب گرماژ صفحات جلد در مقایسه با صفحات داخل بیشتر و معمولا جلد مقوایی می باشد. در کاتالوگ بر عکس بروشور از صحافی‌های سنگین تر مانند: مفتول، چسب گرم و… بسته به تعداد صفحات کاتالوگ استفاده می شود استفاده می‌شود.

بروشور ها در مقایسه با کاتالوگ‌ ها معمولا ارزان تر هستند و در قطع‌های مختلف، بدون نیاز به صحافی های سنگین با فرآیند صحافی ساده در تیراژ بالا چاپ می‌شوند، گرم کاغذ می‌تواند به دلخواه انتخاب شود، اما اغلب با گرم پایین چاپ می‌شوند تا هم خواندن آن‌ها ساده‌تر باشد و هم مقرون به صرفه تمام شوند. همچنین اغلب با استفاده از دو فرآیند چاپ دیجیتال و چاپ افست تولید می‌شوند که این مقوله کاملا در ارتباط با تیراژ کاتاوگ یا بروشور می باشد.

تعداد صفحات مناسب یک کاتالوگ

صفحات کاتالوگ ها حتما باید مضربی از عدد 4 باشد ، به طور مثال ما هیچ وقت کاتالوگ با 17 یا 15 یا 18 صفحه نداریم و همیشه کاتالوگ ها 16 صفحه یا کاتالوگ 20 صفحه و 24 و… می باشند .

 

کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ

مواد اولیه ای که در هیچ کار چاپی نمیشود آن را نادیده گرفت ، و بهتر اگر بخواهیم بگوییم هیچ کار چاپی افست و دیجیتال بدون کاغذ امکان پذیر نمی باشد ، مصریان اولین انسان هایی بودند که از گیاهی به نام پاپیروس کاغذ را ساختند ، بخش عمده هزینه های یک کار چاپی مثل چاپ کاتالوگ را هزینه کاغذ در بر میگیرد ، کاغذ ها انواع مختلفی دارند که از پر مصرف ترین آنها می توان به کاغذ گلاسه ، کاغذ تحریر و کاغذ کتان اشاره نمود که معمولا کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ کاغذ گلاسه می باشد.

گراماژ کاغذ های مورد استفاده در چاپ کاتالوگ

گراماژ های کاغذ مورد استفاده در کاتالوگ معمولا و به صورت استاندارد بدین شرح می باشد ، جلد 300 گرمی یا جلد 250 گرمی با روکش سلفون مات یا براق و صفحات داخلی با انتخاب و سلیقه مشتری از بین گلاسه 135 گرم ، گلاسه 150 گرم ، گلاسه 170 گرم و گلاسه 200 گرم انتخاب می شود.

هر چقدر گراماژ کاغذ های مورد استفاده در چاپ کاتالوگ بالاتر باشد مقومت بیشتری به صفحات می دهد ، البته باید در نظر گرفت که اگر تعداد صفحات کاتالوگ زیاد باشد ، مثلا 50 صفحه اصلا نمیتوان از کاغذ با گراماژ بالا استفاده کرد و حتما باید کاغذ ها بین 90 تا 135 گرم باشد.

خدمات تکمیلی در چاپ کاتالوگ

مدل های متنوع و گوناگون خدمات پس از چاپ گاهی مشتریان گرامی را سردرگم می کند و نمی دانند کرام یک از خدمات مثل سلفون براق ، سلفون مات ، یووی کامل ، یووی موضعی ، یووی اکلیلی ، یووی شنی و … را انتخاب کنند .
هم چنین خدماتی چون طلاکوب ، نقره کوب ، رنگ های پنجم یا رنگ های پنتون ، رنگ های فسفری و… همه ی این ها می تواند در هر چه بهتر و زیبا تر شدن کاتالوگ شما سهیم باشند ولی به هزینه ی تمام شده ی چاپ کاتالوگ شما بیفزایند.

 

چاپ کاتالوگ

مراحل چاپ کاتالوگ :

طراحی کاتالوگ بر اساس تعداد صفحات

خرید مقوا و کاغذ داخلی و ارسال به چاپخانه

تهیه ی زینک 4 رنگ کاتالوگ ( فرم چاپی که از روی طرح گرفته می شود.)

چاپ به وسیله ی دستگاه افست 4 رنگ

سلفون روی جلد کاتالوگ (در صورت لزوم سلفون صفحات داخلی)

برشکاری فرم های چاپی بر اساس نوع صحافی

صحافی بر اساس تعداد صفحات ( چسب گرم یا منگنه )

مراحل تولید کاتالوگ

طراحی کاتالوگ بر اساس تعداد صفحات

کاتالوگ ها سایز دقیقی ندارند و مشتری می تواند بر اساس سلیقه یک سایز را برای خود انتخاب کند حتی به غیر از سایز های استاندارد ، بر اساس مقدار اطلاعات و عکس ها مشخص می شود که طراحی کاتالوگ شما در چند صفحه تمام می شود ، فقط نکته ای که باید در نظر گرفت این است که تعداد صفحات یک کاتالوگ باید مضربی از عدد 4 باشند ، مثلا 16 ، 20 ، 24 و…
در طراحی یک کاتالوگ طراح یا گرافیست باید به این نکته دقت کند که از چه رنگ هایی در طراحی کاتالوگ با توجه به صنف مورد نظر استفاده کند ، همانطور که می دانید رنگ شناسی یک اصول روان شناسی است که یک طراح باید به آن مسلط باشد تا نتیجه طراحی کاتالوگ شما چیزی متفاوت از دیگر کاتالوگ های موجود در بازار باشد ، مثلا رنگ مناسب برای کاتالوگ شرکت واردات لوازم پزشکی رنگ قرمز نیست بلکه باید از رنگ های آرام مانند آبی آسمانی ، سبز پزشکی و … استفاده شود.

خرید مقوا و کاغذ داخلی و ارسال به چاپخانه

مقوای روی جلد کاتالوگ ها معمولا 250 یا 300 گرم انتخاب می شود و کاغذ داخلی نیز با توجه به سلیقه مشتری و پیشنهاد کارشناسان چاپ ثارالله انتخاب میشود و طبق سایز مورد نظر به چاپخانه ارسال می گردد ، سایز مورد نظر کاغذ منظور کاغد 60*90 یا کاغذ 100*70 می باشد.

تهیه ی زینک 4 رنگ کاتالوگ ( فرم چاپی که از روی طرح گرفته می شود.)

زینک ها که در واقع پلیت هایی آهنی می باشند کاربرد بسیار مهمی در صنعت چاپ افست دارند بدین صورت که بدون آنها حتی چاپ یک کاتالوگ به صورت افست و با کیفیت امکان پذیر نمی باشد ، پلیت ها به ازای هررنگ یک عدد می باشند : رنگ ماژنتا ، رنگ سایان ، رنگ زرد و رنگ مشکی ، که هر کدام به تفکیک بر روی دستگاه چاپ افست بسته شده و عملیات چاپ از روی آن ها انجام می گیرد به طوری که قسمت هایی که طرح برروی آن ها حک شده جاذب مرکب و قسمت های حک نشده جاذب آب بوده و عملیات چاپ افست بر پایه تضاد آب و چربی صورت می پذیرد.

چاپ به وسیله ی دستگاه افست 4 رنگ

چاپ 4 رنگ با رنگ های اصلی چاپ افست صورت می پذیرد و تقریبا همه ی رنگ های موجود در طبیعت با این 4 رنگ قابل ساخت و تفکیک می باشند ، همانطور که گفته شد چاپ افست بر مبنای تضاد آب و چربی کار می کند و برای چاپ کاتالوگ در هر سری 8 صفحه آ4 چاپ می شود.

چاپ-کاتالوگ

سلفون روی جلد کاتالوگ (در صورت لزوم سلفون صفحات داخلی)

روی جلد کاتالوگ ها به دلیل اینکه محافظ یک کاتالوگ می باشد از اهمیت بالاتری برخوردار است و معمولا از لحاظ ضخامت ضخیم تر از کاغذ داخلی است ولی بخاطر ماندگاری بیشتر یک کاتالوگ حتما روی جلد را حداقل سلفون مات یا براق می کشیم به سلیقه مشتری و ماندگاری کاتالوگ و زیبایی آن را بالا می بریم.

برشکاری فرم های چاپی بر اساس نوع صحافی

فرم های چاپی به دلیل اینکه هر 8 صفحه جدا چاپ شده اند ، جدا جدا به برشکاری رفته و 4 صفحه می شوند و پس از آن به مرحله آخر یعنی صحافی کاتالوگ می روند.

صحافی بر اساس تعداد صفحات ( چسب گرم یا منگنه )

مرحله صحافی کاتالوگ خود دارای چندین مرحله می باشد ولی اگر بخواهیم به اختصار توضیح دهیم ، چاپ کاتالوگ که انجام شد فرم های برش خورده به بخش صحافی می آیند و در مرحله ی اول ترتیب می شوند و اگر منگنه باشد به صورت زینی فرم های کاتالوگ روی هم قرار می گیرند و سپس عملیات منگنه زنی کاتالوگ انجام و در دستگاه سه طرف بر گوشه های کار تمیز می شوند و کاتالوگ حرفه ای شما آماده تحویل است.

کاتالوگ تک برگ

گاهی اوقات اطلاعاتی که شما می توانید به مشتریتان اراپه دهید بسیار کم و مختصر و مفید می باشد و نیازی به کاتالوگ در چندین صفحه نمی باشد در این موارد بهترین گزینه پیش رو کاتالوگ تک برگی می باشد که بسیار مختصر و مفید و هم از ضخامت بالایی برخوردار است و هم دوروی آن دارای سلفون می باشد و بسیار مورد پسند مشتریان قرار میگیرد و از دیگر مزیت های آن  می توان به قیمت مناسب آن اشاره نمود .

کیفیت کاغذ

بهترین کاغد موجود از جنس پنبه و کتان می باشند و کاغذهای درجه 2 از جنس چوب و کاغذ های درجه 3 از جنس نیشکر می باشند . کاغذها دورو دارند و روی آن ها معمولا صیقلی تر از پشت آن می باشند و در این میان کاغذ های گلاسه از کیفیت بالاتری برخوردارند و در دو نوع مات و براق یافت می شوند.

کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ دیجیتال

کاغذ های گلاسه یا کاغذ ساتیناژشده کاغذهایی می باشند که در دوروی ‌آنها \وششی براق یا مات بود و از لحاظ جذب مرکب یا تونر بسیار قوی می باشند که این مواد پوشش دهنده مخلوطی از خاک چینی و مواد معدنی می باشند کاغذهای گلاسه مصرف بسیار زیادی در چاپ کاتالوگ ها دارند.

 

چاپ-کاتالوگ-دیجیتال

 

آیا از کاغذ کرافت هم در چاپ کاتالوگ ها استفاده می شود ؟

کاغذی قهوه ای رنگ که با وجود اینکه در نگاه اول بیشتر شبیه کاغذ بازیافتی می باشد ولی طرفداران زیادی دارد ، هم چنین می توان گفت در نگاه اول در ذهن انسان این نکته نقش می بندد که حتما از قیمت پایین تری نسبت به کاغذ گلاسه برخوردار است ولی باید بگویم که در بعضی موارد حتی کاغذ کرافت گران تر از کاغذ گلاسه می باشد ، ولی به خاطر نیاز نداشتن به سلفون هزینه مقرون به صرفه می باشد ، در برخی کاتالوگ های خاص گاهی اوقات به سلیقه افراد از کاغذ کرافت هم استفاده می شود .

چاپ-کاتالوگ-با-کاغذ-کرافت

نکاتی که باید برای خرید کاغذ و مقوا در نظر گرفت

اطلاع از گراماژ مقوای مورد استفاده برای چاپ کاتالوگ ، نوع مواد مورد استفاده در مقوا و کاغذ فشردگی و میزان آهار کاغذ و بافت خوب و پر کاغذ این ها همه نکاتی هستند که در چاپ کاتالوگ حرفه ای باید در نظر گرفت ، این نکته ای که خدمت شما عرض شد برای چاپ کاتالوگ دیجیتال و چاپ کاتالوگ افست مورد استفاده می باشد و حتما باید در نظر گرفته شود ، زیرا به زیبایی و نتیجه نهایی کاتالوگ کمک زیادی خواهد کرد.

چاپ کاتالوگ چه اهمیت و کاربردی در تجارت دارد ؟

چاپ کاتالوگ فوری و چاپ کاتالوگ حرفه ای برای تجارت بسیار مهم می باشد ، زیرا مشتری که نمی تواند به کارخانه و کارگاه بیاید می تواند در کاتالوگ عکس کارخانه و کارگاه و ماشین آلات و غیره را ببیند ، و مشتری می تواند را جع به محصول و یا خدماتی که قرار است دریافت کند اطلاعات کسب می کند ، چاپ کاتالوگ رابطه ی مستقیم با افزایش فروش دارد و چاپ یک کاتالوگ گویا و کامل می تواند فروش یک شرکت و یا موسسه را دو برابر کند .