تراکت

ابزاری تبلیغاتی برای نمایش و معرفی اطلاعات یک بنگاه کوچک اقتصادی می باشد ، تراکت بسته به شیوه چاپ و نوع کاغذ قیمت های مختلفی دارد ، تراکت ها در انواع سیاه و سفید و رنگی بوده و نوع کاغذ آنها از تراکت الوان 60 گرم شروع و به مدل های مختلف تراکت گلاسه ختم میشود.

تراکت ها به طور کلی به دو نوع عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند ، تراکت عمومی به گونه ایست که کار سفارشی شما به همراه چند کار دیگر با مشخصات تراکت شما به صورت مشترک در یک فرم چاپی بسته شده و آماده چاپ می شوند.

به همین دلیل در فرم های عمومی چاپ تراکت معمولا کارها با 15 % اختلاف رنگ نسبت به رنگ داخل مانیتور استاندارد مواجه می شوند.

اما فرم اختصاصی تراکت ، فرمی است که کلیه مراحل چاپ برای شما بوده و از لحاظ کیفیت چاپ بهترین نتیجه ممکن را در پی دارد ولی از لحاظ هزینه کمی گرانتر است

اما از لحاظ تیراژ نیز چاپ تراکت انواع مختلفی دارد:

چاپ تراکت در تیراژ کم: چاپ دیجیتال

چاپ تراکت در تیراژ معمولی (1000 تا 5000 ) : فرم عمومی تراکت

چاپ تراکت در تیراژ بالا ( 10000 تا 100000) : فرم اختصاصی چاپ تراکت

چاپ-تراکت

تراکت تحریر 80 گرم در سایز های A6 , A5 , A4 , B6 , B5 , B4

کاغذ مورد استفاده همانطور که از اسم این تراکت ها مشخص است کاغذ تحریر 80 گرم می باشد ، که در سایز های متنوع که در تیتر این مطلب به آن ها اشاره شده است موجود می باشد ، همچنین نکته ای که در سفارش تراکت ها باید در نظر گرفت زمان تحویل آن ها می باشد ، که دوروزه باشد یا یک هفته ای باشد یا تراکت 6 ساعته سفارش بدهید ، این ها همه بستگی به عجله سفارش دهنده دارد ، نکته لازم به ذکر دیگر این است که تیراژ تراکت به چه صورت باشد ، تراکت 1000 عدد ، تراکت 2000 عدد یا تراکت 5000 عددی .

تراکت گلاسه135 گرم در سایز های A6 , A5 , A4 , B6 , B5 , B4

کاغذ مورد استفاده همانطور که از اسم این تراکت ها مشخص است کاغذ گلاسه 135 گرم می باشد ، که در سایز های متنوع که در تیتر این مطلب به آن ها اشاره شده است موجود می باشد ، همچنین نکته ای که در سفارش تراکت ها باید در نظر گرفت زمان تحویل آن ها می باشد ، که دوروزه باشد یا یک هفته ای باشد یا تراکت 6 ساعته سفارش بدهید ، این ها همه بستگی به عجله سفارش دهنده دارد ، نکته لازم به ذکر دیگر این است که تیراژ تراکت به چه صورت باشد ، تراکت 1000 عدد ، تراکت 2000 عدد یا تراکت 5000 عددی .

سربرگ 80 گرم سایز واقعی A6,A5,A4

چاپ سربرگ دقیقا شبیه به چاپ تراکت تحریر 80 گرم می باشد تنها تفاوت آن با چاپ تراکت سایز سربرگ می باشد که دقیقا سایز واقعی می باشد به این دلیل که برای استفاده در پرینتر شما ملزم به چاپ در سایزهای استاندارد می باشید نکاتی که در چاپ سربرگ باید در نظر داشته باشید کاملا شبیه به چاپ تراکت می باشد تنها تفاوت در سایز می باشد.

 

سربرگ 100 گرم سایز واقعی A6,A5,A4

چاپ سربرگ دقیقا شبیه به چاپ تراکت تحریر 80 گرم می باشد تنها تفاوت آن با چاپ تراکت سایز سربرگ می باشد که دقیقا سایز واقعی می باشد به این دلیل که برای استفاده در پرینتر شما ملزم به چاپ در سایزهای استاندارد می باشید نکاتی که در چاپ سربرگ باید در نظر داشته باشید کاملا شبیه به چاپ تراکت می باشد تنها تفاوت در سایز می باشد. در این سربرگ تفاوت در گراماژ کاغذ نیز وجود دارد.

پاکت نامه

چاپ پاکت نامه در سه مدل صورت می گیرد پاکت نامه تحریر 80 گرم پاکت نامه تحریر 100 گرم پاکت نامه کتان 120 گرم پاکت نامه گلاسه 135 گرم که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد ولی پاکت نامه کتان 120 گرم از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد .
سایز پاکت نامه 11/22 سانتی متر می باشد.

پاکت A5

پاکت A5مورد استفاده برای نامه اداری در سایز A5 می باشد که به صورت تا نخورده داخل این پاکت قرار میگیرنداین پاکت ها نیز در سه گراماژ 80 گرم و 100 گرم تحریر و گلاسه 135 گرم می باشند سایز پاکت A5  در سایز 16.5*21.5 می باشد.

پاکت A4

پاکت A4 مورد استفاده برای نامه اداری در سایز A4 می باشد که به صورت تا نخورده داخل این پاکت قرار میگیرنداین پاکت ها نیز در سه گراماژ 80 گرم و 100 گرم تحریر و گلاسه 135 گرم می باشند سایز پاکت A4  در سایز 23*5/30می باشد.