عکاسی صنعتی چیست؟

به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه ی  اصلی آن نشان دادن کامل محصول از زاویه های مختلف است ، به گونه ای که محصول نمایش داده شده به بهترین شکل در دید قرار بگیرد. عکاسی صنعتی به عنوان صنعت به نوعی از عکاسی گفته میشود که تفکر و ذهن انسان هیچ گونه دخالتی ندارد ، فقط زاویه ها و نورپردازی ها باید به صورتی تنظیم شوند که کار به نحوه احسنت نمایش داده شود.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی :

عکاسی صنعتی تبلیغاتی یکی از خدمات رشته عکاسی می باشد.هرگونه عکسی که به معرفی کالا ، محصول نهایی، و فروش محصول منجرب شود را عکاسی تبلیغاتی گویند. تک تک مواد غذایی، انواع وسایل منزل ، مبلمان ، ماشین های اداری، و … معمولا این نوع عکس های سفارش دهنده هایی دارند که عبارت اند از: صاحبان صنعت، بخشهای اقتصادی و بازرگانی، گرافیست ها برای طراحی های خود هنرمندان برای کار های هنری، و ارگانهای دولتی و در نهایت علاقه مندان به عکس های صنعتی مشتریان این گونه است می باشند.

تاریخچه عکاسی :

ژوزف نیسه فور نیپس توانست اولین تصویر لیتوگرافی نوری را در سال 1822 میلادی تولید کند، اما در هنگام رو نوشت برداری از بین رفت. ولی تسلیم نشد و با تلاش فراوان توانست در سال 1826 عکسی را از طبیعت و  اصطبل را به طور کامل تائمی ثبت کند. اما زمان نوردهی در این عکاسی بسیار بالا بود ( حدود 8 ساعت) و لی بازهم مشکل اصلی این نبود ، مشکل اصلی عکس نگاتیو بودن آن بود یعنی سفیدی ها سیاه و سیاهی ها سفید می شدند. به دنبال فرایند بهتری گشت تا با لوئی داگر آشنا شد ، و بر روی ترکیبات نیترات نقره و گچ بر اساس آزمایشهای یوهان شولتز در سال 1816 میلادی انجام داده بود ، شروع به کار کردند و دریافت اند که این ترکیب در مقابل نور تیره می شود.نیپس در سال 1833 میلادی درگذشت، اما داگر تسلیم نشد و در سال 1837 توانست روشی اختراع کند که به نام داگرئوتایپ مشهور شد. به این گونه عمل میکرد که به صفحه نقره ای بخار ید داده می شد تا در مقابل نور حساس شود، سطح را درون جعبه ای گذاشت و توسط عدسی حدود 15 تا 30 دقیقه نور از عدسی و شی مورد نظر به سطح حساس تابیده می شد . بع د سطح را درون محلول جیوه با حرارتی حدود 60 الی 65 درجه قرار میداد تا محلول های نقره به جیوه بچسبند و عکس بوجود بی آید.سطح را درون آب سرد و بعد در آب نمک قرار میداد تا تصویر ظاهر شود. یعد ها روشهای دیگر در زمان و دقت عکاسی پیرفت کرده اند و توانستند هم کیفیت را بالا ببرند و هم زمان عکاسی را پایین بیاورند. بعدا در نوامبر 1948 ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ معروف به دوربین پولاروید را اختراع کرد.که بلافاصله بعد از عکسبرداری پرینتی از عکس گرفته میشد کهاوایل چند دقیقه طول می کشید برای ثبت و بعدا به چند ثانیه رسید.